V rámci studijního programu SAMBA Řízení nákupu a logistika jsme, letos po sedmé, přednášeli posluchačům na téma Nákup – třetí pilíř hodnoty společnosti.
Zákaznická segmentace a shluková analýza (Clustering)
Zákaznická segmentace vychází z předpokladu, že zákaznické chování je navzájem odlišné a zároveň vykazuje určité pravidelné vzorce. Zákaznická segmentace je snaha o smysluplné rozdělení zákaznické báze do skupin, v níž zákazníci sdružení ve stejné skupině se vyznačují v určitých aspektech podobným chováním.
Anomaly detection (outliers detection) refers to the problem of finding patterns in data that do not conform to expected behavior. These non-conforming patterns are often referred to as anomalies, outliers, discordant observations, exceptions, aberrations, surprises, peculiarities or contaminants in different application domains.
Na konci loňského roku došlo k výraznějšímu oživování české ekonomiky a společnosti se často více než na snižování nákladů soustředí na včasné zajištění dodávek. Nicméně v souvislosti s ukončením měnových intervencí ze strany České národní banky bude řada společností stát před nesnadným úkolem, jak v současném nastavení co nejlépe zvládnout nápor zakázek a úspěšně obstát před zahraniční konkurencí.