Zákaznická segmentace a shluková analýza (Clustering)
Zákaznická segmentace vychází z předpokladu, že zákaznické chování je navzájem odlišné a zároveň vykazuje určité pravidelné vzorce. Zákaznická segmentace je snaha o smysluplné rozdělení zákaznické báze do skupin, v níž zákazníci sdružení ve stejné skupině se vyznačují v určitých aspektech podobným chováním. Zákaznická segmentace je snaha o rozdělení zákaznické báze do skupin podle určitých zákaznických atributů.
Anomaly detection
Anomaly detection (outliers detection) refers to the problem of finding patterns in data that do not conform to expected behavior. These non-conforming patterns are often referred to as anomalies, outliers, discordant observations, exceptions, aberrations, surprises, peculiarities or contaminants in different application domains.
Náklady jsou jako tráva – rostou, když je nesekáte
Na konci loňského roku došlo k výraznějšímu oživování české ekonomiky a společnosti se často více než na snižování nákladů soustředí na včasné zajištění dodávek. Nicméně v souvislosti s ukončením měnových intervencí ze strany České národní banky bude řada společností stát před nesnadným úkolem, jak v současném nastavení co nejlépe zvládnout nápor zakázek a úspěšně obstát před zahraniční konkurencí.